FAQ

FAQ czyli najczęstsze pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania

Do realizacji każdego zlecenia potrzebujemy informacji:

  1.  Co ma być drukowane (grafika, logotyp, slogan, w jakich kolorach PANTONE)
  2.  Na czym ma być drukowane (kod produktu)
  3.  Jaki nakład czyli ilość sztuk 

Mając takie informacje możemy wycenić zlecenie a w dalszym etapie je realizować. Jak dokładnie wygląda proces realizacji zamówień w naszej firmie możecie przeczytaj w zakładce ’jak zamawiać’

Wizualizacja jest jednym z najważniejszych dokumentów potwierdzających rozpoczęcie realizacji zamówienia. Jest to dokument, który otrzymuje klient przed rozpoczęciem druku, na którym zawarte są wszystkie istotne dane:

  • wygląd nadruku
  • wielkość nadruku,
  • umiejscowienie nadruku, 
  • dokładny termin realizacji,
  • nazwy kolorów wg skali PANTONE

Dopiero po akceptacji wszystkich danych zawartych w wizualizacji przez klienta, rozpoczyna się realizacja zamówienia. Wizualizacja jest również dokumentem na bazie którego możliwe jest składanie ewentualnych reklamacji.

Sitodruk to technika posiadająca bardzo szerokie zastosowanie, polegająca na druku bezpośrednio na przedmiocie.  W tej metodzie druku każdy kolor nadruku jest nanoszony oddzielnie na produkt, przez co wymagane jest przygotowanie szablonu / matrycy dla każdego koloru z osobna.  Otrzymując plik z logotypem dostarczony przez klienta, grafik musi oddzielić (odseparować) kolory od siebie. Czynność ta nazywa się separacją barwną.

Sitodruk i DTG to zupełnie dwie różne metody druku tak naprawdę nie mające ze sobą wiele wspólnego.  W skrócie screen printing polecany jest do nakładów od 30 sztuk natomiast druk DTG wykorzystywany jest przy druku zamówień jednostkowych. Po więcej informacji o różnicach pomiędzy drukiem DTG a sitodrukiem zapraszamy do artykułu z bloga

Koszty przygotowania do druku to nie tylko koszt samych matryc i szablonów. W skład tej ceny wchodzi również tzw. setup na automatach drukarskich. Jest to ustawienie matryc na karuzelach, co przy nadrukach wielokolorowych potrafi być bardzo pracochłonne.  W związku z tym z reguły nie świadczymy usługi przechowywania sit po druku.  Jednak każde zamówienie wymaga indywidualnego podejścia i nigdy nie wykluczamy takiej możliwości. W celu zasięgnięcia głębszej informacji prosimy o contact.

Jest to temat rzeka. Nie ma czegoś takiego jak idealna gramatura koszulki. Wiemy że w opinii wielu klientów jest teza że im wyższa gramatura tym koszulka jest lepsza. Jest to przekonanie co najmniej mylne. Gramatura określa jedynie ciężar i grubość bawełny użytej do jej uszycia i nierzadko zdarza się, że koszulka o gramaturze 150g jest bardziej trwała, niż ta o gramaturze 190g innego producenta. Należy wyróżnić dwa rodzaje bawełny, z których szyje się koszulki: ring spun i open end.
Koszulki wykonane z bawełny typu Ring Spun przewyższają jakością te, które powstały z bawełny Open End. Ze względu na strukturę skręconej przędzy są gładsze, odporne na kurczenie, nie zostawiają włókien, są odporne na wycieranie, a przez to bardziej trwałe i najlepiej nadają się do nadruku. Przędze typu Ring Spun również nie są sobie równe, przędza Ring Spun z niskiej jakości bawełny i pozbawiona uszlachetniającego wykończenia będzie mniej przyjemna w dotyku od bawełny wysokiej jakości i specjalnie wykończonej. Producenci często używają przędzy Ring Spun niskiej jakości, w rezultacie czego materiał jest nierówny, włoskowaty i posiada zmechacenia. Najwyższą kategorią przędzy Ring Spun jest przędza czesana, która charakteryzuje się najdłuższym włóknem, przez co mniej się gniecie, mniej kurczy a materiał jest bardzo gładki.

Dokładny termin realizacji zamówień podawany jest zawsze w momencie przesyłania wizualizacji klientowi. Zależny jest on od aktualnego obłożenia produkcyjnego jak również  dostępności produktów. Zasada jest jednak taka, że termin realizacji nie przekracza  14 dni roboczych.

Każdy projekt nadruku wymaga indywidualnego podejścia. Nie można powiedzieć że któraś technika druku jest najlepsza. Każda metoda służy do czegoś innego, znakując jednostkowe sztuki odzieży sprawdzi się doskonale DTG lub FLEX natomiast przy druku wielkonakładowym niezastąpiony będzie sitodruk. Przy druku wysokonakładowym gadżetów reklamowych najbardziej ekonomiczny jest tampodruk, a przy nadrukach wielokolorowych druk UV.

Świadczymy usługi kompleksowej produkcji odzieży reklamowej i promocyjnej. Pomagamy naszym klientom w stworzeniu własnej marki odzieżowej. Projektujemy, produkujemy i wszywamy clothing labels zarówno w produkty gotowe jak i w produkty 'z półki’, zastępując oryginalne metki producenta.

Cena odzieży z nadrukiem jest składową kilku czynników.

  • marka odzieży
  • nakład
  • ilość kolorów druku
  • sposób konfekcjonowania

Haft komputerowy jest bardzo uniwersalną metodą znakowania odzieży. Jedynym ograniczeniem jest tylko możliwość założenia tamborka na materiał. Wełniane czapki typu beanie doskonale nadają się do haftu komputerowego.

W naszej ofercie jest jedna technika, która przewiduje aplikację wykonanego nadruku osobiście przez klienta. Jest to technika sitodruku transferowego

Jesteśmy bardzo elastyczną firmą jeżeli chodzi o czasy realizacji zamówień. Staramy się zawsze dopasować do klienta i jego zleceń. Nigdy nie odmawiamy z góry i wspólnie poszukujemy rozwiązania które satysfakcjonowałoby obydwie strony. Dlatego nietypowe zamówienia są dla nas wyzwaniem, któremu zawsze staramy się sprostać.

Posiadamy obszerne katalogi z gadżetami reklamowymi w wersji papierowej. W celu otrzymania prosimy o contact z naszym działem sprzedaży.

Would you like to place an order?

Don't know what to choose?

When contacting us, you don't need to be a specialist in marking and printing. Our trained staff will be happy to listen to your questions, clear your doubts and advise you on the best method of marking. With over 16 years of experience, we can select the right technique for your project so you can enjoy a fantastic product in the best quality.

Scroll up