BLOG

Gadżet idealny. Reklama która naprawdę działa

gazety reklamowe i promocyjne maskotka pluszowa z nadrukiem

Długopis z nadrukiem, koszulka T-Shirt, kalendarz, torba a może popularna zapalniczka? Każdy gadżet ma swoich fanów i grono zwolenników. Ale może jest jakiś idealny – uniwersalny upominek. Upominek reklamowy, który zadowoli większość z obdarowanych osób.

Zacznijmy jednak od prostego pytania. Po co w ogóle rozdawać gadżety promocyjne? Czy ta forma promocji nie jest już przeżyta, przestarzała i nienowoczesna, a klienci są najzwyczajniej w świecie znudzeni nowymi upominkami?

Otóż nie. Jak dowodzą badania naukowe już większość z nas posiada w telefonach i komputerach różne programy do blokowania niechcianych okienek, reklam i innych przeszkadzajek. Z drugiej strony ponad 90% klientów pozostawia sobie upominki reklamowe, wcześniej otrzymane od kontrahentów. Z tych samych badań wynika, że Internet jest znacznie mniej szanowanym medium niż gadżety reklamowe. A już na pewno znacznie mniej lojalizujacym. Zapytani respondenci z różnych grup wiekowych stwierdzili, że znacznie bardziej ufają kontrahentowi od którego otrzymali upominek niż temu którego reklamę usłyszeli w radiu, telewizji czy odgadnęli w Internecie.

Co ciekawe, najgorzej wypadającą reklamą jest ta widziana w Internecie. Zapytani konsumenci, stwierdzili że do tej formy reklamy ich stosunek jest najbardziej nieufny. A przesyt i nadmiar sprawia, że praktycznie jest niezauważalna! Z badań naukowców wynika, że istnieje już zjawisko tzw. ślepoty banerowej, w której nasz mózg podświadomie ignoruje ten typ reklamy.

Najpopularniejsze gadżety reklamowe

Ranking najpopularniejszych gadżetów reklamowych niezmiennie otwierają przeróżne długopisy, pióra i inne akcesoria piśmiennicze. Ologowany długopis promocyjny ma ok 89 % konsumentów, tak więc jest duża pewność że na Twoim biurku również taki się znajduje. Dalsze miejsca zajmują: T-shirt z nadrukiem (80 %), kubek z logo (76%), torba na zakupy (73%), czapki z daszkiem (60 %). Stawkę zamykają: pendrive USB (58 %), parasolki (45%) i power bank (33%).

Gadżet, który jest najbardziej popularny, jest też najdłużej trzymany przez obdarowanego. Średnio wszelakie artykuły piśmiennicze znajdują się w naszych rękach do 8 miesięcy. W tym czasie te niepozorne gadżety promocyjne mają szanse być widziane (wywołać impresję) przeszło 3 tysiące razy. Wynika z tego, że nie zawsze reklama musi być droga aby osiągnąć swój cel. Długopis z nadrukiem kosztuje bowiem w zależności od modelu i sposobu znakowania od kilku groszy w wersjach ekonomicznych do kilkunastu złotych w wersjach bardziej prestiżowych.

Jak więc przygotować dobrą reklamę na gadżety reklamowe, tak by wywołała ona pożądany skutek impresji.

Cechy dobrego nadruku reklamowego

Wydaje się że, gadżety reklamowe, aby wywołać pozytywny odbiór wśród obdarowanego muszą posiadać kilka podstawowych cech. Cech, które spowodują, że reklama nie będzie nachalna a wręcz przeciwnie, stonowana a jednocześnie zabawna.

Humor

Humor jest chyba najważniejszym elementem każdej kampanii promocyjnej. Poczucie humoru bywa różne. To co jednych bawi innych może irytować. Należy wpasować poczucie humoru w gadżet promocyjny tak aby kojarzył się on z pozytywnym wizerunkiem firmy.

Szczegóły

Jak mówią: diabeł tkwi w szczegółach. Odpowiedni dobór gadżetu reklamowego do specyfiki firmy będzie najlepszą dźwignia, która wypromuje markę. I tak na przykład dla zakładów fryzjerskich dobrym pomysłem na upominek będzie składana szczoteczka do włosów z logotypem, dla przychodni POZ, ambulatoriów lub lekarzy rodzinnych długopis w kształcie strzykawki. Doskonałym pomysłem dla zakładów mechanicznych jest plastikowy długopis – suwmiarka, wulkanizacyjnych – miarka w kształcie koła samochodowego, dla firm budowlanych – mini waga lub plastikowy młotek. Dla uczelni wyższych i szkół przeróżne antystresy, biór turystycznyc – okulary przyciemniane lub nadmuchiwane piłki plażowe. Wymieniać można bez końca.

Pomysłowość i kreatywność

Logotyp i slogan reklamowy powinien być również dopasowany do kolorystyki artykułu promocyjnego. Całość powinna tworzyć spójny wizerunek, tak by reklamowana firma kojarzyła się z profesjonalizmem.

Funkcjonalność

Zamawiając gadżety reklamowe bierzmy pod uwagę branże i odpowiedni dobór upominków. Pamiętajmy, że po pierwsze gadżet ma pozytywnie kojarzyć naszą firmę, a po drugie powinien być jak najczęściej używany. Doskonałym przykładem są tu długopisy reklamowe, które chcąc nie chcąc bardzo często lądują w naszym biurku, pozostając na nim przez długi okres.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Chcesz złożyć zamówienie?

Nie wiesz co wybrać?

Kontaktując się z nami nie musisz być specjalistą w dziedzinie znakowania i nadruku. Nasi wyszkoleni pracownicy chętnie wysłuchają Twoich pytań, rozwieją wątpliwości i doradzą wybór najlepszej metody znakowania. Ponad 16 lat doświadczenia pozwala nam dobrać odpowiednią technikę do Twojego projektu, abyś mógł cieszyć się fantastycznym produktem w najlepszej jakości.

Przewiń do góry